Tilgjengelighetslenker

Hvordan får jeg slått på undertekster?

Undertekster er noen ganger brent inn i bildet, men ellers slår man dem på ved å trykke på CC-knappen i spillervinduet. Det er inntil videre et kjent problem med undertekster i Safari på Apple-datamaskiner, men vi jobber med utvikleren for å få det fikset. Det fungerer vanligvis hvis man forsøker i Google Chrome i stedet.

Generelle spørsmål

Hvilke filmer kan jeg se på BIFF+?

Både filmer fra årets festival, og en rekke filmer fra tidligere års BIFF er tilgjengelig på BIFF+.

Hvilke filmer fra årets program kommer på BIFF+?

Det er kun utvalgte titler fra årets program som blir tilgjengelig på BIFF+.

Hva koster det å leie en film?

Prisen vil være 35–70 kr for å strømme en film. Prisen varierer om filmen er på årets festival, eller om den har vært på tidligere års BIFF. Du betaler med andre ord kun for de filmene du vil se.

Trenger man et abonnement?

Nei, man trenger ikke abonnement. Du kan velge hvilken film man skal se og kun leie den.

Kan man se BIFF+ i utlandet?

Nei, plattformen er begrenset til bruk i Norge.

Kan filmer bli utsolgt på BIFF+?

Ja! Noen av filmene fra årets festival har et begrenset antall visninger på nett, og kan bli utsolgt.

Kan jeg se om det er få visninger igjen av en film på BIFF+?

Nei, filmene er enten tilgjengelige eller utsolgt.

Hvor lenge er filmene tilgjengelig?

Det varierer, men filmene fra årets festivalprogram vil som hovedregel være gyldig i 2 uker etter festivalen, eller til det er utsolgt for visninger. Noen blir værende på ubestemt tid. Filmene fra tidligere års BIFF vil være tilgjengelig også etter festivalen.

Når kan jeg begynne å se film på BIFF+?

Du kan allerede nå leie filmer fra tidligere års BIFF. Bruk anledningen til å varme opp med festivalfavoritter! De første filmene fra årets festival blir gjort tilgjengelig fra helgen under BIFF, og deretter vil andre filmer åpnes for strømming dagen etter filmen har blitt vist første gang på BIFF.

Hvordan kan jeg se BIFF+ på tv-en min?

Én løsning er å koble datamaskinen til tv-en direkte ved hjelp av en kabel og se film via nettleseren. Det vil også finnes også apper som gjør at du kan strømme filmen til tv-en via Apple AirPlay eller Google Chromecast fra mobiltelefonen eller iPaden din.

Hvor finner jeg apper for BIFF+?

Apper vil være tilgjengelig i både Apple AppStore og Google Play. Direkte lenke kommer. Vi jobber med å finne løsninger for å tilby BIFF+ også til tv-er og tv-bokser fra tv- og bredbåndsleverandører.

Tekniske spørsmål

Hva er systemkravene?

Du kan strømme på datamaskiner som bruker Windows 7+, og Intel-baserte Mac-maskiner med OSX 10.12+. Du kan også strømme på Android-nettbrett og telefoner som bruker Chrome og på iPhone og iPad som bruker Safari. Du trenger også en internettforbindelse via bredbånd eller fiber – modem vil ikke fungere. Under finner du en full liste over det som kreves for å strømme.

**Hva er kravene for Windows-datamaskiner? **

Windows 7, Windows 8.1 eller Windows 10. Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Internet Explorer eller Opera. Vi anbefaler at du bruker den nyeste versjonen av din nettleser, siden det kan hende at eldre versjoner ikke vil fungere. Internet Explorer på Windows 7 støttes ikke lenger.

Hva er kravene på Mac?

Mac OSX 10.12 eller nyere.

Google Chrome, Firefox, Safari, eller Opera. Vi anbefaler at du bruker den nyeste versjonen av din nettleser, siden det kan hende at eldre versjoner ikke vil fungere.

Det er inntil videre et kjent problem med undertekster i Safari på Mac-datamaskiner, men vi jobber med utvikleren for å få det fikset. Det fungerer vanligvis hvis man forsøker i Google Chrome i stedet.

**Kan jeg strømme innhold på min iPhone/iPad? **

Ja, du kan se innhold ved bruk av Safari, noe som krever iOS 11.2 eller nyere. Vi anbefaler at du bruker den nyeste versjonen av din nettleser, siden det kan hende at eldre versjoner ikke vil fungere. Det finnes også en egen App for iPhone og iPad.

Kan jeg se innhold på min Android-enhet?

Ja, du kan strømme innhold ved å bruke Chrome, noe som krever Android 6.0 eller nyere. Vi anbefaler at du bruker den nyeste versjonen av din nettleser, siden det kan hende at eldre versjoner ikke vil fungere. Det finnes også en egen App for Android.

Jeg får ikke til å strømme noe av innholdet. Hva er det som skjer?

Sjekk minimumskravene for strømmene til enheten du bruker over. Vi anbefaler at du oppgraderer til den nyeste versjonen av din nettleser. Vi bruker tilpasset bitrate-strømming, noe som betyr at strømmekvaliteten vil tilpasse seg din internetthastighet. For høyoppløselig (HD) strømming anbefaler bredbånd, kabel eller fibertilkobling.

Hva skjer hvis jeg glemte passordet mitt?

Klikk Glemt passord på Logg inn-siden, fyll inn e-postadressen du brukte når du opprettet kontoen. En link for å tilbakestille passordet ditt blir da sendt til din e-post.

Hvorfor stopper videoen opp, eller spiller ikke jevnt?

Hvis din internettforbindelse er svak eller ujevn, kan du oppleve problemer ved avspilling. Prøv å senke bithastigheten i avspilleren.

Kan jeg strømme innhold via Chromecast?

Ja, du kan Chromecaste fra en Chrome nettleser på PC og Mac, i tillegg til fra BIFF+-appen eller Chrome-nettleseren på Android-enheter.

Kan jeg strømme innhold via AirPlay?

Ja, du kan strømme innhold via AirPlay fra en iPhone nettleser på PC og Mac, i tillegg til fra BIFF+-appen eller Chrome-nettleseren på Android-enheter.

Støter du på problemer?

Send en e-post til kundeservice@biff.no

Last ned appen for å se innholdet du har kjøpt!